Sunday 29 December 2013

hassan oh hassan

sekarang aku duduk kuala pilah.....hujung kuala pilah....sempadan dengan johol.....perjalanan ke tempat kerja ambil masa 2 jam...pergi balik hampir 4 jam atas jalan....syukur...janji duduk dgn family, hari2 boleh jumpa....

seawal 6 pagi aku dah gerak....tak boleh lambat...nanti lewat...suasana gelap sebab kawasan perkampungan dan bukan jalan utama....

gelapnya bukan calang2...gelapnya gelap gelita....nak melepasi kawasan kampung yang berliku hampir 17 km....tak jauh mana tapi merbahaya dengan kerbau,lembu dan babi hutan bersepah di tepi dan kadang2 di tengah jalan......syukur, janji ada jalan...

cuma aku pelik...aku di negeri sembilan....bukan di kelantan....kalau kat kelantan takpelah jugak...sebab tu negeri mundur...

habis apa majunya n9???apa hebatnya tok mat????apa hebatnya hasan malek,ahli parlimen kawasan tu????????stakat nak ajak tgk maharaja lawak boleh la....tu psl pemikiran tak berkembang...jawapan yang diberi pada rakyat tak habis2  menunjukan tahap iq nya yang rendah....

terbaru pak hasan minta rakyat jangan pandai adu je kenaikan harga barang....sumbanglah idea....

dah... kalau aku bagi idea kau nak bagi gaji kau kat aku?????tu psl la kau jadik wakil rakyat...nama pun wakil...supaya kau boleh wakilkan aku memikir....tapi bukan memikir benda2 yang bodoh macam yang slalu kau utarakan tu.....

hassan...hasan....nama dah mulia dah...tapi orang nya x semulia nama....sedih aku....

No comments:

Post a Comment